Tel.: +36 30 2352 702 E-mail: zitasport@gmail.com  
     
 



GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK


Róbert: kérdésem az lenne hogy a piacon annyi a táplálék kiegészítő gyártó mint égen a csillag.Van különbség az egyes gyártók között?
Pl.Bsn,pronutrition,biotech? Vagy a Bsn megiscsak bsn marad? Válaszotokat előre is köszönöm!

válasz: Természetesen van különbség a táplálékkiegészítők között. Egyes táplálék-kiegészítőket engedély nélkül árulnak. Van amelyik szintetikus, van amelyik természetes anyagokat tartalmaz (ezek drágábbak, felszívődásuk 90%).

Renáta: szeretném megérdeklődni, hogy a csípőről az úszógumit milyen gyakorlatokkal lehet eltüntetni?

válasz: A derékon és a csípőn éppúgy mint a hason lévő felesleg elsősorban, 70%-ban a táplálkozáson múlik, diéta, és heti 3-4 aerob mozgás.

RIASZTÓ ADATOK
A magyar lakosság egészségi állapota

Egy ország lakosságának egészségi állapotát a társadalmi-gazdasági tényezők jelentősen befolyásolják. A magyar lakosság egészségi állapota nemzetközi összehasonlításban rendkívül kedvezőtlen, amely visszahat az ország gazdasági teljesítményére, versenyképességére. A népesség kedvezőtlen egészségi állapota az életesélyekben meglévő földrajzi és társadalmi különbségekkel is magyarázható.

Hazánk demográfiai helyzetére jellemző, hogy a halálozások száma 1981 óta több mint 760.000-rel meghaladja a születések számát.





Házisárkány otthoni edzése / blog /
2010. július 12., hétfő
Itthoni edzés -Szőke Zitával . Indul!!!!












Zita nyerte az
aerobik-Megasztárt

Sport-, szabadidős- és rekreációs tevékenység Magyarországon

Magyar Szabadidő Szövetség konferenciáján a szabadidősporttal való kérdésekkel foglalkozva az alábbi magyarországi adatról számolt be: "A felnőtt lakosság mindössze 9% - a mozog heti 2 alkalommal legalább félórányit."



Domonkos Zsolt Táplálkozási Tanácsok Felsőfokon című könyve, kapható nálam!





Ha többet akarsz tudni:
- A táplálék-kiegészítőkről
- A sporttáplálkozásról
- A diétákról, fogyókúrás módszerekről
- A folyadékfogyasztásról
- A legális és tiltott teljesítményfokozásról
- A betegségek megelőzéséről és leküzdéséről
Mindezt egy könyvben megtalálod. TÁPLÁLKOZÁSI TANÁCSOK FELSŐFOKON
A könyv akciós bevezető ára: 3000Ft

Telefon 06-30-2352-702
E-mail: zitasport@gmail.com



 

 

 
  EGY KIS TUDOMÁNY

Helyi zsírégetés:
befolyásolja-e a bőralatti zsírszövethez közeli izmok összehúzódása a véráramlást és zsírbontást?

A helyi zsírégetés kérdése sokakat foglalkoztat. Leginkább női fórumokon olvashatunk a "has" eltüntetésének módszereként elvégzett több száz felülésről, de a tapasztalat azt mutatja, ettől diétázás nélkül nem lesznek láthatóak a kockák, az eredmény tehát ha létezik is, nem számottevő.

Az aerob testmozgás növeli az egész test zsírszövetének zsírbontását (lipolízis). A kutatók ezúttal arra voltak kíváncsiak, vajon nagyobb-e a lipolízis az összehúzódó izmokat takaró bőr alatti zsírszövetben?

Tíz egészséges, előző estétől éhező férfi egylábas combfeszítés gyakorlatot (valószínűleg egylábas kerékpározásról van szó) hajtott végre a maximális munkavégző kapacitásuk (Wmax) 25%-ával 30 percig, amit a Wmax 55%-ával végzett gyakorlat követett 120 percig a másik lábbal, és végül a Wmax 85%-ával végzett gyakorlat következett 30 percig az elsőként terhelt lábbal. Az alanyok 30 percig pihentek a gyakorlatok között.
A femorális bőr alatti zsírszövet véráramlását (133)Xe izotóp kimosódással becsülték meg, míg a zsírbontást (lipolízist) a femorális bőr alatti zsírszövet intersticiális és artériás glicerin koncentrációjából és a véráramlásból számolták ki. A véráramlás, ahogy a zsírbontás is, magasabb volt a femorális bőr alatti zsírszövetben az összehúzódó izmok közelében, mint a nyugalomban lévő izmok közelében (idő 15-30 perc: véráramlás: 25% Wmax: 6.6 +/- 1.0 szemben 3.9 +/- 0.8 ml 100 g/min, P < 0.05; 55% Wmax: 7.3 +/- 0.6 szemben 5.0 +/- 0.6, P < 0.05; 85% Wmax: 6.6 +/- 1.3 szemben 5.9 +/- 0.7, P > 0.05; zsírbontás: 25% Wmax: 102 +/- 19 szemben 55 +/- 14 nmol 100 g/min, P = 0.06; 55% Wmax: 86 +/- 11 szemben 50 +/- 20, P > 0.05; 85% Wmax: 88 +/- 31 szemben -9 +/- 25, P < 0.05).

Következtetés: "Következtetésképpen, a véráramlás és a zsírbontás általában véve magasabb volt a bőr alatti zsírszövetben az összehúzódó izmok felett, mint a nyugvó izmok felett, függetlenül az edzésintenzitástól. Ezek alapján specifikus gyakorlatok helyi lipolízist idézhetnek elő a zsírszövetben." Így szól a kutatók összefoglalása a tanulmány kivonatának a végén. És ekkor jön az be, hogy nem elég a kivonatot, vagy annak egy mondatát elolvasni, illetve tudni kell értelmezni egy tudományos eredmény való életbeli vonatkozásait. Nézzük meg Lyle McDonald elemzését:

Jóhiszemű emberek milliónyi hasprést végeznek el, vagy töltenek el órákat zsírégető "popsi és has" aerobik foglalkozásokkal, hogy adott helyen érjenek el zsírégető hatást. Ez viszont a gyakorlatban nem látszik működni és sok tanulmány kerül felidézésre ilyenkor, köztük olyanok, amelyek azt mutatják például, hogy nincs különbség teniszezők nyilvánvalóan eltérő mennyiségű munkát végző két karjának bőrredő vastagságai között. Én néha azt is szoktam mondani, hogy azoknak, akik sokat zabálnak, sovány arcuk kéne, hogy legyen, ha működik a helyi zsírégetés. Butácska, de szemléletes példa!
Jelen tanulmányban az egylábas munkavégzést figyelték különböző intenzitásoknál és a pihent lábat vették mindig kontroll mintának. A nagyobb zsírlebontás a dolgozó lábban valószínűleg a helyi hormonok szintjének változására vezethető vissza, illetve a hormonváltozás és a véráramlás erejének szinergizmusára, de a nagyobb kérdés megmarad, hogy ez miért következik be. A helyi hőmérséklet emelkedés, ami befolyásolja a véráramlást, szintén befolyásoló tényező lehet.
Mindazonáltal, a helyi zsírlebomlás fokozódása ellenére a zsír depó alatt fekvő izom nem tudja felhasználni a mobilizált zsír, mivel a vérellátásuk szeparált. A zsír először az általános keringésbe kerül és nem az alatta lévő izomba. Ezzel kapcsolatban a kutatók is rámutatnak, hogy nincs jelzés arra, hogy az eredmények tényleges helyi fogyást idéznek elő, mivel a zsírraktárak az érintett területeken egyszerűen újra feltöltődhetnek az edzés végeztével.

 

Még fontosabb, hogy meg kell vizsgálnunk a mennyiségi hatást is, mielőtt mindenki kitalálja, hogy 30 perc hosszú edzéseket végez egy területre a helyi zsírégetésért. A véráram és lipolízis változása alapján a kutatók úgy becsülik, hogy a 30 perc mozgás során 0.6-2.1 milligramm extra zsír ég el minden 100 gramm zsírszövet után, ami a dolgozó izmokat borítja.
Ez a való életben igen érdektelen mennyiség és akárcsak 1 gramm extra zsír elégetéséhez órákkal több extra munkát kellene elvégezni! Egy szett hasprés, vagy akár egy 1 órás hasizom fókuszú aerobik óra nem sokat fog érni.
Ne feledd tehát, hogy részben az edzéssel elégetett kalóriák, illetve a napi kalória deficit drámaian nagyobb hatással lesz az általános fogyásra, mint bármiféle elhanyagolható hatás a helyi lipolízisre.

Szóval annak ellenére, hogy ez a kutatás technikailag érdekes, gyakorlati értelemben a helyi zsírégetésre vonatkozóan nem ér semmit (illetve demonstrálja, hogy bár a mechanizmus megvan a helyi zsírégetés alapjaihoz, a tényleges mennyiségi hatás közel nulla, illetve ahogy egy másik szakember mondta: ("Egyszerűen a statisztikai szemben a klinikai szignifikanciával kérdéséről van szó.")

Kutatók: Stallknecht B, Dela F, Helge JW.