Tel.: +36 30 2352 702 E-mail: zitasport@gmail.com  
     
 



GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK


Róbert: kérdésem az lenne hogy a piacon annyi a táplálék kiegészítő gyártó mint égen a csillag.Van különbség az egyes gyártók között?
Pl.Bsn,pronutrition,biotech? Vagy a Bsn megiscsak bsn marad? Válaszotokat előre is köszönöm!

válasz: Természetesen van különbség a táplálékkiegészítők között. Egyes táplálék-kiegészítőket engedély nélkül árulnak. Van amelyik szintetikus, van amelyik természetes anyagokat tartalmaz (ezek drágábbak, felszívődásuk 90%).

Renáta: szeretném megérdeklődni, hogy a csípőről az úszógumit milyen gyakorlatokkal lehet eltüntetni?

válasz: A derékon és a csípőn éppúgy mint a hason lévő felesleg elsősorban, 70%-ban a táplálkozáson múlik, diéta, és heti 3-4 aerob mozgás.

RIASZTÓ ADATOK
A magyar lakosság egészségi állapota

Egy ország lakosságának egészségi állapotát a társadalmi-gazdasági tényezők jelentősen befolyásolják. A magyar lakosság egészségi állapota nemzetközi összehasonlításban rendkívül kedvezőtlen, amely visszahat az ország gazdasági teljesítményére, versenyképességére. A népesség kedvezőtlen egészségi állapota az életesélyekben meglévő földrajzi és társadalmi különbségekkel is magyarázható.

Hazánk demográfiai helyzetére jellemző, hogy a halálozások száma 1981 óta több mint 760.000-rel meghaladja a születések számát.





Házisárkány otthoni edzése / blog /
2010. július 12., hétfő
Itthoni edzés -Szőke Zitával . Indul!!!!












Zita nyerte az
aerobik-Megasztárt

Sport-, szabadidős- és rekreációs tevékenység Magyarországon

Magyar Szabadidő Szövetség konferenciáján a szabadidősporttal való kérdésekkel foglalkozva az alábbi magyarországi adatról számolt be: "A felnőtt lakosság mindössze 9% - a mozog heti 2 alkalommal legalább félórányit."



Domonkos Zsolt Táplálkozási Tanácsok Felsőfokon című könyve, kapható nálam!





Ha többet akarsz tudni:
- A táplálék-kiegészítőkről
- A sporttáplálkozásról
- A diétákról, fogyókúrás módszerekről
- A folyadékfogyasztásról
- A legális és tiltott teljesítményfokozásról
- A betegségek megelőzéséről és leküzdéséről
Mindezt egy könyvben megtalálod. TÁPLÁLKOZÁSI TANÁCSOK FELSŐFOKON
A könyv akciós bevezető ára: 3000Ft

Telefon 06-30-2352-702
E-mail: zitasport@gmail.com



 

 

 
  EGY KIS TUDOMÁNY

A súlyzózás és az aerob edzés ugyanannyi kalóriát éget el /Tudományos cikkek/

A legtöbb súlycsökkentéssel foglalkozó szakember nem tartja a súlyzós edzést jó kalória égető tevékenységnek. Emiatt a fogyni vágyókat gyaloglásra, futásra, vagy kerékpározásra buzdítják. Azonban a kutatók újraértékelik a vasgyúrás szerepét a fogyás területén. A Colorado Egyetem denveri kutatói azt találták, hogy egy 70 perces súlyzós edzés ugyanannyi kalóriát emésztett fel 24 óra alatt, mint egy 50 perces, 70%-os intenzitáson végrehajtott futás. Sok túlsúlyos ember a súlyzózást részesíti előnyben, mert nagyobb az izomtömegük a zsír alatt és több sikert érnek el. Emellett az aerob edzés nehéz lehet az ízületek számára.
Az aerob edzés megnövekedett kapilláris fejlődést hoz magával, ami a megnövelt oxigén szállításnak és sejt mitokondriumoknak, a sejtek energiatermelő, zsíroxidáló tevékenységének köszönhető. A másik oldalon viszont az aerob gyakorlatok csökkentik az izom fehérje szintézisét.

Következtetés:
A súlyzózás megfelelő és biztonságos edzésforma a túlsúlyos, fogyni vágyó emberek számára is, és még az elégetett kalóriák tekintetében sem marad le az aerob edzés mögött.

Egy másik tanulmány a súlyzós és aerob edzés testösszetételre gyakorolt hatásáról:

A súlyzós edzés - aerobik kettőséget vizsgáló legutóbbi tanulmány a Journal of Strength and Conditioning Research című folyóirat egyik 1997-es számában jelent meg.
A cikk írói nemcsak a párhuzamos erő és aerob edzés hatásait vizsgálták, de azt is, hogy ez a párhuzamos két típusú edzés hogyan befolyásolja a nőket, s hogyan a férfiakat is. A vizsgált alanyok egyik csoportja hat férfiból és öt nőből állt, akik 16 héten át kizárólag erőfejlesztő edzéseket végeztek, míg a másik csoport 14 férfija és 8 nője aerob típusú ellenállást fejlesztő edzéseket is végeztek - evezőgéppel, minden másnap. Így a kombinációs csoport hetente hat, míg a csak súlyzós csoport heti három alkalommal edzett.

Mindkét csoportot négyhetente teszteltek. Találtak bizonyos különbségeket. Mindkét csoport ereje növekedett, de a kombinált edzést végző nők csoportjának alsóteste ereje csökkent a csak súlyzós edzést végző nők csoportjához képest. Ezzel szemben a két csoport férfiai között nem volt különbség. Hormonális szempontból a kombinált edzést végző férfiak vizeletéből nyolc hát után megnövekedett kortizol mennyiséget lehetett kimutatni, amit a kísérelt edeje alatt nem változott. A csak súlyzóval edző férfiak kortizol szintje is megnövekedett a kísérlet elején, de a 16. hétre ez a szint visszaállt normálisra. A csak súlyzóval edző nők kortizol szintje ugyan lecsökkent a 8. hétre, de ezután mindkét csoportnál emelkedett ez a szint, és magasan is maradt. A két csoport egyik tagja sem mutatott jelentős szérum tesztoszteron változást.
A tanulmány rámutat egy fontos tényre: úgy tűnik, hogy a nők érzékenyebbek a kortizolra, mint a férfiak, márpedig a két edzéstípus kombinálásával, még akkor is, ha ezeket különböző napokon végzik, sajnos a kritikus szint fölé emelik a kortizol szintjüket.
Ez már csak azért is problematikus, mert a nőknek kevesebb tesztoszteron áll a rendelkezésére, mint a férfiaknak, és így a kombinált aerob és erőfejlesztő edzés által előidézett magas kortizol szint katabolikus állapotot idézhet elő a nők izomzatában.
Azok a nők, akik órákat aerobikoznak minimális súlyzós edzés mellett, úgymond "testet formálva", maguk ellen dolgoznak.

Mivel a súlyzós edzés a leghatásosabb módja a tiszta izomtömeg megőrzésének, és mivel a tiszta izomtömeg az, ami meghatározza az anyagcsere mértékét, így azok a nők, akik meg akarják változtatni testük összetételének arányait, inkább válasszák a súlyzós edzést, mint az aerobik gyakorlatokat!

A férfiak esetében a két gyakorlattípus kombinációja nem okozhat hátrányokat egyik gyakorlattípus hatását illetően sem. Ezért ezt a kijelentést nem árt azzal kiegészíteni, hogy ha valaki nem eszik elég fehérjét, vagy szénhidrátot, vagy ha túledzi magát, akár súlyzókkal akár aerob edzéssel, akkor okvetlenül bekövetkezik a katabolizmus, és izmot fog veszíteni.
Az, hogy pontosan mennyi erő és mennyi aerob edzés az ideális, személyenként változik. A mértékek meghatározásának legjobb módja a próbálgatás és hatásvizsgálat, valamint a jól behatárolt célok.
(forrás: www.tozo.hu)