Tel.: +36 30 2352 702 E-mail: zitasport@gmail.com  
     
 



GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK


Róbert: kérdésem az lenne hogy a piacon annyi a táplálék kiegészítő gyártó mint égen a csillag.Van különbség az egyes gyártók között?
Pl.Bsn,pronutrition,biotech? Vagy a Bsn megiscsak bsn marad? Válaszotokat előre is köszönöm!

válasz: Természetesen van különbség a táplálékkiegészítők között. Egyes táplálék-kiegészítőket engedély nélkül árulnak. Van amelyik szintetikus, van amelyik természetes anyagokat tartalmaz (ezek drágábbak, felszívődásuk 90%).

Renáta: szeretném megérdeklődni, hogy a csípőről az úszógumit milyen gyakorlatokkal lehet eltüntetni?

válasz: A derékon és a csípőn éppúgy mint a hason lévő felesleg elsősorban, 70%-ban a táplálkozáson múlik, diéta, és heti 3-4 aerob mozgás.

RIASZTÓ ADATOK
A magyar lakosság egészségi állapota

Egy ország lakosságának egészségi állapotát a társadalmi-gazdasági tényezők jelentősen befolyásolják. A magyar lakosság egészségi állapota nemzetközi összehasonlításban rendkívül kedvezőtlen, amely visszahat az ország gazdasági teljesítményére, versenyképességére. A népesség kedvezőtlen egészségi állapota az életesélyekben meglévő földrajzi és társadalmi különbségekkel is magyarázható.

Hazánk demográfiai helyzetére jellemző, hogy a halálozások száma 1981 óta több mint 760.000-rel meghaladja a születések számát.





Házisárkány otthoni edzése / blog /
2010. július 12., hétfő
Itthoni edzés -Szőke Zitával . Indul!!!!












Zita nyerte az
aerobik-Megasztárt

Sport-, szabadidős- és rekreációs tevékenység Magyarországon

Magyar Szabadidő Szövetség konferenciáján a szabadidősporttal való kérdésekkel foglalkozva az alábbi magyarországi adatról számolt be: "A felnőtt lakosság mindössze 9% - a mozog heti 2 alkalommal legalább félórányit."



Domonkos Zsolt Táplálkozási Tanácsok Felsőfokon című könyve, kapható nálam!





Ha többet akarsz tudni:
- A táplálék-kiegészítőkről
- A sporttáplálkozásról
- A diétákról, fogyókúrás módszerekről
- A folyadékfogyasztásról
- A legális és tiltott teljesítményfokozásról
- A betegségek megelőzéséről és leküzdéséről
Mindezt egy könyvben megtalálod. TÁPLÁLKOZÁSI TANÁCSOK FELSŐFOKON
A könyv akciós bevezető ára: 3000Ft

Telefon 06-30-2352-702
E-mail: zitasport@gmail.com



 

 

 
  EGY KIS TUDOMÁNY


Szilárd bizonyítékok támasztják alá, hogy a fizikai aktivitás csökkenti a vastagbél- és az emlőrák kialakulási kockázatát. Az obesitas és a mozgáshiány a vastagbél, az emlő, a vesék, és az emésztőrendszer rákos betegségei egyharmadának kialakulásában játszik szerepet - ez derült ki az Egészségügyi Világszervezet (WHO) egyik beszámolójából.
Egyes tanulmányok beszámoltak arról is, hogy a fizikai aktivitás, valamint a prosztata-, tüdő- és méhtestrák csökkent kockázata is összefügg,valamint a vese- és még további rákok kialakulásának kockázatát . A kövérség és a mozgásszegény életmód kiváló táptalaja a rákos betegségeknek . Az anyagcsere és a hormonstatus változásai ami a kövérség miatt alakul ki ugyancsak szerepet játszhatnak, különösképpen a hormonreaktív rákos betegségeknél (emlő-, méh-, prostatarák).
Jelenleg is kutatások folynak a fizikai aktivitás szerepének feltárására a hosszabb élet, a jobb életminőség és a rákkockázat tekintetében. A kutatók több vonalon próbálnak szembeszállni az obesitas terjedésével, bevonva a szövetségi és helyi kormányzati szerveket, oktatási rendszereket, a családokat és az egyént.

A fizikai aktivitás hatása az egyes daganatos betegségek kialakulásának kockázatára
Daganat A kockázatcsökkenés mértéke
Vastagbélrák 40-50%
Emlőrák 25-35%
Méhtestrák 30-40%
Prosztatarák 10-30%
A legvalószínűbb, hogya fizikai aktivitás több, egymást átfedő biológiai mechanizmussal csökkenti a dagantok kialakulásának kockázatát. (Dr Cornides Ágnes : Ami rajtunk múlik, Döbrössy: Megelőzés az alapellátásban))
A különböző tevékenységek energiaigénye (70 kg-os testtömeg esetén)

Energiaigény
Aktivitás

kcal/perc
kcal/óra

4-5
240-300
Sétálás (5 km/ó), kerékpározás (10 km/ó), tekézés

5-6
300-360
Kerékpározás (14 km/ó), röplabda, páros tenisz

6-7
360-420
Gyaloglás (7 km/ó), korcsolyázás, görkorcsolyázás, kerékpározás (16 km/ó)

7-8
420-480
Gyaloglás (7-8 km/ó), kerékpározás (18 km/ó), vízisíelés, egyes tenisz

8-10
480-600
Kocogás (8 km/ó), kerékpározás (20 km/ó), sílesiklás

10-11
600-660
Futás (8-9 km/ó), aerobik, kerékpározás

11 vagy több
660 vagy több
Futás (10 km/ó)


| TESTMOZGÁS, FIZIKAI AKTIVITÁS |

Európai rákellenes tízparancsolat
Legvégül mindezek rendkívül tömör összefoglalásaként álljon itt az Európai Közösség által 1995-ben megfogalmazott rákellenes tízparancsolat.
1. Ne dohányozz!
2. Alkoholos italokat, bort és sört is csak mértékkel fogyassz!
3. Óvakodj a túlzott napozástól!
4. Tartsd be munkahelyeden a munkavédelmi előírásokat!
5. Egyél sok friss gyümölcsöt, zöldségfélét és rostban gazdag ételeket!
6. Óvakodj az elhízástól! Kerüld a zsíros ételeket!
7. Fordulj orvoshoz, ha valahol csomót tapintasz, ha észreveszed, hogy régi anyajegyed "megmozdult", vagy rendellenes vérzés támad!
8. Fordulj orvoshoz, ha valamilyen elhúzódó problémát észlelsz, mint amilyen a hosszan tartó köhögés vagy rekedtség, bélműködési szokások megváltozása vagy váratlan testsúlyveszteség!
9. Rendszeresen járj méhnyakszűrésre!
10. Ellenőrizd rendszeresen az emlőidet, és 50 év felett jelentkezz mammográfiás vizsgálatra!