Tel.: +36 30 2352 702 E-mail: zitasport@gmail.com  
     
 



GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK


Róbert: kérdésem az lenne hogy a piacon annyi a táplálék kiegészítő gyártó mint égen a csillag.Van különbség az egyes gyártók között?
Pl.Bsn,pronutrition,biotech? Vagy a Bsn megiscsak bsn marad? Válaszotokat előre is köszönöm!

válasz: Természetesen van különbség a táplálékkiegészítők között. Egyes táplálék-kiegészítőket engedély nélkül árulnak. Van amelyik szintetikus, van amelyik természetes anyagokat tartalmaz (ezek drágábbak, felszívődásuk 90%).

Renáta: szeretném megérdeklődni, hogy a csípőről az úszógumit milyen gyakorlatokkal lehet eltüntetni?

válasz: A derékon és a csípőn éppúgy mint a hason lévő felesleg elsősorban, 70%-ban a táplálkozáson múlik, diéta, és heti 3-4 aerob mozgás.

RIASZTÓ ADATOK
A magyar lakosság egészségi állapota

Egy ország lakosságának egészségi állapotát a társadalmi-gazdasági tényezők jelentősen befolyásolják. A magyar lakosság egészségi állapota nemzetközi összehasonlításban rendkívül kedvezőtlen, amely visszahat az ország gazdasági teljesítményére, versenyképességére. A népesség kedvezőtlen egészségi állapota az életesélyekben meglévő földrajzi és társadalmi különbségekkel is magyarázható.

Hazánk demográfiai helyzetére jellemző, hogy a halálozások száma 1981 óta több mint 760.000-rel meghaladja a születések számát.





Házisárkány otthoni edzése / blog /
2010. július 12., hétfő
Itthoni edzés -Szőke Zitával . Indul!!!!












Zita nyerte az
aerobik-Megasztárt

Sport-, szabadidős- és rekreációs tevékenység Magyarországon

Magyar Szabadidő Szövetség konferenciáján a szabadidősporttal való kérdésekkel foglalkozva az alábbi magyarországi adatról számolt be: "A felnőtt lakosság mindössze 9% - a mozog heti 2 alkalommal legalább félórányit."



Domonkos Zsolt Táplálkozási Tanácsok Felsőfokon című könyve, kapható nálam!





Ha többet akarsz tudni:
- A táplálék-kiegészítőkről
- A sporttáplálkozásról
- A diétákról, fogyókúrás módszerekről
- A folyadékfogyasztásról
- A legális és tiltott teljesítményfokozásról
- A betegségek megelőzéséről és leküzdéséről
Mindezt egy könyvben megtalálod. TÁPLÁLKOZÁSI TANÁCSOK FELSŐFOKON
A könyv akciós bevezető ára: 3000Ft

Telefon 06-30-2352-702
E-mail: zitasport@gmail.com



 

 

 
  TÁPLÁLKOZÁS

Mi táplája a memóriát?

Legtöbben szó szerint beköltöztek a könyvtárba vagy a tanulószobába amikor itt a vizsgaidőszak. Ki sem mozdulnak hetekig. Se mozgás, se pihenés. Csak a kávé, meg a könyvek. Pedig ez a legrosszabb megoldás arra, hogy az agy jól működjön.Mentális képességeinkre való tekintet nélkül mindig létezik mód, hogyan lehetne rajtuk egy kicsit javítani. Ez a javítás semmi esetre sem jelenti egyetemi tankönyvek fárasztó magolását vagy az összes szabadidőnk kutatóintézetek könyvtáraiban való eltöltését.

Az emberi agy egyik jelemző teljesítménye, a memória sohasem vész el, csak éppen egy kissé átalakul - mondhatnánk rosszízűen. Mozgással azonban a szellemi frissességünket is sokáig megőrizhetjük...

Az agy a számítógépekhez hasonlóan mindent tökéletesen elraktároz; a hiba nem annyira készülékben, mint inkább az előhívásban rejlik. Idegrendszerünk központja éppúgy igényli a fizikai és mentális gyakorlatokat, mint bármely más testrészünk; ha nem használjuk, bizony hanyatlani kezd. Íme néhány fogás, amivel felfokozhatjuk emlékezőteheségünk teljesítményét:

IQ-diéta
A londoni Guy's Egyetem professzora, Sandra File véleménye szerint a szójatermékek isoflavin nevű összetevője az agy hippocampusnak becézett ösztrogén receptoraira olyan hatást gyakorol, minek következtében az idegi kapcsolatok jóval könnyebben jönnek létre.
A kísérlet során vizsgált, magas szójadiétán élő személyeknél mind a verbális, mind a nonverbális memória javult, sőt, a homloklebeny által ellenőrzött mentális flexibilitás is fejlődött. A titok nyitja mindössze napi 50mg szójakiegészítő bevitelében rejlett.
Ásványi anyagok
A londoni King's College és a New York Államban fekvő Rochester város egyeteme egyazon eredményre jutott az ásványi anyagok mentális funkciókra gyakorolt hatása terén. A csökkent vasbevitel káros hatással van az IQ-szintre és a kognitív funkciókra egyaránt. A vashiány ugyanis egyrészt alacsony hemoglobinszitet eredményez a vérben, ami gyengíti az agy oxigénellátását, másrészt a nevezett ásvány fontos szerepet játszik a jelek továbbvitelében az idegpályákon.
Agytorna
A felmérések egyértelműen alátámasztják a hétköznapok tapasztalatát: a mentális gyakorlatok, különösképp a memóriagyakorlatok természetszerűleg javítják a memóriát. Amint korosodunk, az emlékezőtehetség változik, de az aktivitás fenntartásával megelőzhető a memória gyengülése. Naponta tett kirándulás a játékok világába, egy félóra sakk, puzzle, idegennyelv tanulása vagy használata remekül karbantartja a fejet. A széleskörű kultúrális, szociális érdeklődéssel bíró egyéneknél még késő öregkorban is új "ösvények" nyílnak az agyban.
Mozgás
Hetente háromszor végzett félórás fizikai aktivitás jelentős javulást hoz, hisz a keringés ébrentartásával friss marad minden agyi funkció.
A rendszeres mozgásnak továbbá feszültségoldó hatása van, ami azért nagyon fontos, mert igazi intellektuális teljesítményt csak nyugodt állapotban lehet nyújtani. Minden stresszoldó tevékenység - legyen az jóga, tai-chi vagy autogén tréning - hozzájárul az idegrendszeri produktivitásunk fejlesztéséhez.
Halolaj
Az omega3-zsírsavakban gazdag halolaj, ami az agysejtek membránjainak lényegi összetevője, fontos szerepet játszik az emlékezőtehetség kifejlődésében. Különösen a kismamák számára jelentős dolog ez, mert a magzat egészséges idegrendszeri fejlődése szempontjából elengedhetelen a megfelelő tápanyagellátás. Gyermekvárás idején hozzá kell hogy tartozzon az étrendhez a pisztrángból, heringből vagy szardíniából készült étel, mégpedig heti háromszori alkalommal, mert ez a mennyiség már biztosítja a szükséges zsírsavellátást.
B vitamin
Érdemes jó kapcsolatokat ápolni ezzel a vitamincsaláddal, mert a B3-nak nevezett niacin serkenti az agyi teljesítményt, B6-nak titulált tesója pedig a boldogsághormon, a szerotonin szállításában főszereplő, ún. neurotranszmitter.
Rozmaring és zsálya
Szinte hihetetlen, de a pszichológusok felmérései azt bizonyítják, hogy a rozmaring esszenciális olaja sokkal élénkebbé teszi a memóriát, és akár 15%-kal is javítja a hosszútávú emlékezést.
A zsályaolaj estében sem kevésbé meglepő a helyzet, mert a belőle készült kapszula rendszeres bevitele 10%-os teljesítményugrást hozott az idegen szavakat tanulók között.
(forrás: www.fitneszszakuzlet.hu)

Végül stílusosan egy latin mondás: "Dum spiro, spero."