Tel.: +36 30 2352 702 E-mail: zitasport@gmail.com  
     
 



GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK


Róbert: kérdésem az lenne hogy a piacon annyi a táplálék kiegészítő gyártó mint égen a csillag.Van különbség az egyes gyártók között?
Pl.Bsn,pronutrition,biotech? Vagy a Bsn megiscsak bsn marad? Válaszotokat előre is köszönöm!

válasz: Természetesen van különbség a táplálékkiegészítők között. Egyes táplálék-kiegészítőket engedély nélkül árulnak. Van amelyik szintetikus, van amelyik természetes anyagokat tartalmaz (ezek drágábbak, felszívődásuk 90%).

Renáta: szeretném megérdeklődni, hogy a csípőről az úszógumit milyen gyakorlatokkal lehet eltüntetni?

válasz: A derékon és a csípőn éppúgy mint a hason lévő felesleg elsősorban, 70%-ban a táplálkozáson múlik, diéta, és heti 3-4 aerob mozgás.

RIASZTÓ ADATOK
A magyar lakosság egészségi állapota

Egy ország lakosságának egészségi állapotát a társadalmi-gazdasági tényezők jelentősen befolyásolják. A magyar lakosság egészségi állapota nemzetközi összehasonlításban rendkívül kedvezőtlen, amely visszahat az ország gazdasági teljesítményére, versenyképességére. A népesség kedvezőtlen egészségi állapota az életesélyekben meglévő földrajzi és társadalmi különbségekkel is magyarázható.

Hazánk demográfiai helyzetére jellemző, hogy a halálozások száma 1981 óta több mint 760.000-rel meghaladja a születések számát.





Házisárkány otthoni edzése / blog /
2010. július 12., hétfő
Itthoni edzés -Szőke Zitával . Indul!!!!












Zita nyerte az
aerobik-Megasztárt

Sport-, szabadidős- és rekreációs tevékenység Magyarországon

Magyar Szabadidő Szövetség konferenciáján a szabadidősporttal való kérdésekkel foglalkozva az alábbi magyarországi adatról számolt be: "A felnőtt lakosság mindössze 9% - a mozog heti 2 alkalommal legalább félórányit."



Domonkos Zsolt Táplálkozási Tanácsok Felsőfokon című könyve, kapható nálam!





Ha többet akarsz tudni:
- A táplálék-kiegészítőkről
- A sporttáplálkozásról
- A diétákról, fogyókúrás módszerekről
- A folyadékfogyasztásról
- A legális és tiltott teljesítményfokozásról
- A betegségek megelőzéséről és leküzdéséről
Mindezt egy könyvben megtalálod. TÁPLÁLKOZÁSI TANÁCSOK FELSŐFOKON
A könyv akciós bevezető ára: 3000Ft

Telefon 06-30-2352-702
E-mail: zitasport@gmail.com



 

 

 
  TÁPLÁLKOZÁS

L-carnitin és a zsírégetés

Az L-karnitin egy, az ételeinkben - elsősorban húsokban - jelenlévő természetes vegyület. Szervezetünkben pedig a zsír energiává történő átalakításában játszik fontos szerepet.

Néhány kutatás szerint a fokozottabb zsírégetést támogatja, de elsősorban testmozgással együtt alkalmazva. Számos kedvező tulajdonsága van, hatásai nemcsak a versenysportolókra érvényesek, hanem azokra is, akik a sportot kedvtelésből űzik.
.

Zsírégetés, fogyás
L-karnitin a zsíranyagcsere több pontján is nélkülözhetetlen vegyület. Elsődleges feladata, hogy lehetővé teszi a keringésben található hosszúszénláncú zsírsavak bejutását a sejtek mitokondriumába, ahol a zsírsav energiává alakulhat. (A rövidszénláncú zsírsavak L-karnitin közreműködése nélkül is bejutnak a mitokondrium belsejébe.) Az L-karnitin biztosítja, hogy elegendő enzim álljon rendelkezésre a zsírégető biokémiai folyamathoz (optimális mennyiségű CoA szabadulhasson fel acetil-CoA-ból). Részt vesz a zsírégetés során keletkezett "égéstermékek" mitokondriumból a keringésbe történő transzportjában is, biztosítva így a további zsírsav oxidáció lehetőségét. Az L-karnitin természetes, a szervezetben folyamatosan jelenlévő vegyület, melynek kozmetikai készítményekkel történő bevitele biztosítja a hatékony helyi fogyás, zsírégetés folyamatát is.

Kimerültség késleltetése
Sportolás során a kimerültség egyik fő oka az izomzatban, majd a véráramban felhalmozodó tejsav.. Vizsgálatokkal bizonyított, hogy L-Karnitine adagolásával ca. 20%-kal lehet csökkenteni a tejsav képződését azon hasonló edzettségű sportolókhoz képest, akik nem kaptak L-Karnitint.
Fizikai erőkifejtés során a szénhidrátok és a zsírok a fő energiaforrások. A rendelkezésre álló szénhidrát-források: a vércukor és az izomzatban raktározott keményitő. Ezen anyagok szintjének csökkenése szintén kimerültséget okoz.
L-Karnitine pótlólagos bevitelével az energiaellátást még nagyobb hányadban a zsírokból felszabaduló zsírsavak biztosítják, ezáltal a szénhidrát anyagcsere háttérbe szorul, így a fáradtság és a kimerültség érzése késöbb lép fel. A kimerültség fellépésének késleltetésével a fizikai teljesítőképesség növekedéséhez járulunk hozzá.

Az L-Karnitin különösen fontos szerepet játszik a fizikai teljesítőképesség fenntartásában sportolás során. Ugyanis az L-Karnitin ellensúlyozza a vérerek összehúzodását fizikai erőkifejtés során, és így - a véráramlás növekedésével- az izmok oxigénellátása kb. 6-11%-kal javul.

Sportteljesítmény fokozása
A fizikai teljesítőképesség és az állóképesség az L-Karnitin pótlólagos bevitelével fokozható. (Egyes szerzök 30%-os teljesítmény-növekedésről is számot adnak.) Emellett nagyon fontos, hogy hozzájárul az izomzat védelméhez, így a sportsérülések száma csökkenthető.

A szervezet regenerálódásának javítása
Tanulmányok igazolják, hogy intenzív sportolás után a szervezet regenerálódásához szükséges időt az L-Karnitin csökkenti. Ezen felül javítja a teljesítményt a következő edzés alkalmával. Ezek a megállapítások érvényesek a versenysportolókra, de még inkább az amatőrökre.

L-Karnitine fogyasztása
1000mg L-karnitine a sportolás megkezdése előtt egy - másfél órával javasolt.