Tel.: +36 30 2352 702 E-mail: zitasport@gmail.com  
     
 



GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK


Róbert: kérdésem az lenne hogy a piacon annyi a táplálék kiegészítő gyártó mint égen a csillag.Van különbség az egyes gyártók között?
Pl.Bsn,pronutrition,biotech? Vagy a Bsn megiscsak bsn marad? Válaszotokat előre is köszönöm!

válasz: Természetesen van különbség a táplálékkiegészítők között. Egyes táplálék-kiegészítőket engedély nélkül árulnak. Van amelyik szintetikus, van amelyik természetes anyagokat tartalmaz (ezek drágábbak, felszívődásuk 90%).

Renáta: szeretném megérdeklődni, hogy a csípőről az úszógumit milyen gyakorlatokkal lehet eltüntetni?

válasz: A derékon és a csípőn éppúgy mint a hason lévő felesleg elsősorban, 70%-ban a táplálkozáson múlik, diéta, és heti 3-4 aerob mozgás.

RIASZTÓ ADATOK
A magyar lakosság egészségi állapota

Egy ország lakosságának egészségi állapotát a társadalmi-gazdasági tényezők jelentősen befolyásolják. A magyar lakosság egészségi állapota nemzetközi összehasonlításban rendkívül kedvezőtlen, amely visszahat az ország gazdasági teljesítményére, versenyképességére. A népesség kedvezőtlen egészségi állapota az életesélyekben meglévő földrajzi és társadalmi különbségekkel is magyarázható.

Hazánk demográfiai helyzetére jellemző, hogy a halálozások száma 1981 óta több mint 760.000-rel meghaladja a születések számát.





Házisárkány otthoni edzése / blog /
2010. július 12., hétfő
Itthoni edzés -Szőke Zitával . Indul!!!!












Zita nyerte az
aerobik-Megasztárt

Sport-, szabadidős- és rekreációs tevékenység Magyarországon

Magyar Szabadidő Szövetség konferenciáján a szabadidősporttal való kérdésekkel foglalkozva az alábbi magyarországi adatról számolt be: "A felnőtt lakosság mindössze 9% - a mozog heti 2 alkalommal legalább félórányit."



Domonkos Zsolt Táplálkozási Tanácsok Felsőfokon című könyve, kapható nálam!





Ha többet akarsz tudni:
- A táplálék-kiegészítőkről
- A sporttáplálkozásról
- A diétákról, fogyókúrás módszerekről
- A folyadékfogyasztásról
- A legális és tiltott teljesítményfokozásról
- A betegségek megelőzéséről és leküzdéséről
Mindezt egy könyvben megtalálod. TÁPLÁLKOZÁSI TANÁCSOK FELSŐFOKON
A könyv akciós bevezető ára: 3000Ft

Telefon 06-30-2352-702
E-mail: zitasport@gmail.com



 

 

 
  GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK

Kérdezz te is! Tedd fel bármilyen testedzéssel, mozgással vagy fogyással kapcsolatos kérdésedet!
   
Név:
E - mail:
Kérdés:
 
   
Xénia írta:
"Gondoltam elmondom, hogyan sikerült tegnap elmennem az órádra.
Úgy kezdődött, hogy kinéztem délután az ablakon és láttam fúj a szél, esik a hó és minden csupa víz. Brrrr. Másfél hetes kihagyás után nem sok kedvem volt elmenni. Kezdtem végig gondolni, hogy először is ki kell mennem kiállni a kocsival, parkoló helyet keresni, gyalogolni ebben a szar időben, majd felmászni a 4. emeletre. És cserében izzadhatok egy órán át. Brrrrr. Aztán tovább gondolkodtam. Izzadni, fájdítani minden létező izmomat a duc-duc zenére, csupa csaj között, végig mosolyogva, közben néha nevetve kínlódni a jókedvű edzésen. Mire idáig jutottam már nem is értettem hogyan jutott egyáltalán eszembe, hogy kihagyjak egy vagány, boldogsághormon fröccsöt adó XCo edzést!!!
Minden elismerésem a Tiéd! Én, aki nem sportoltam eddig semmit, utáltam mások elött izzadni és mégse tudok itthon maradni pihenni. Helyette jókedvűen Xco-zom a többi elvakult zitafanatikussal. Azért azt tudnod kell, hogy akármilyen jó és hatékony is az XCo, a legtöbbünk miattad jár az edzésre.
Örök hála, hogy vagy. Üdvözlöm a szüleidet. :-)"


Kérdések és válaszok:


Szabolcs kérdezte:
Két kérdés: boltokban láttam direkt fitneszcipőket, de mindig csak női méretekben. Van ilyen férfiaknak is és mivel jobbak, mint egy normál sportcipő?
A másik kérdés a képről jut eszembe hogy a biciklis nadrág szerű ilyen testhez álló nadrágok kimentek a divatból mert ezek régen inkább előfordultak aerobik órákon nők férfiak is hordták. Nem egészsége viselni vagy nem divatos szerintem intenzív sportoláshoz jók. Vagy nem?


válasz:
Szia Szabi! Ezek a fitnesz v. aerobic, táncos cipők laposabbak, nincs bennük lábboltozat tartó rész, padlón nem hagy nyomot, a talp formája, lehetővé teszi a szebb spiccelést gyakorlatok közben, jobban rásimul ill. követi a sportoló lábformáját. Nekem kényelmetlen, mivel nincs benne lábboltozat tartó így mindíg meghúzódik a talpam. Az a baj, hogy vásártáskor még nem derül ki, hogy neked kényelmes lesz-e használat közben.
A biciklis v. aerobic nadrágokat fel lehet húzni nyugodtan, még sokan hordják. Nem nagyon lehet kapni, de ha alaposan körül nézel, biztos találsz. Divat edzés közben? Áh! Ne törődj vele! Húzz olyan ruhát, amiben kényelmesen tudsz edzeni.



Barbara kérdezte:
Az én kérdésem az lenne, hogy milyen esetekben szükséges illetve ajánlott porcvédő táplálékkiegészítőket szedni. 23 éves vagyok, rendszeresen sportolok -hetente 6-7 órát- elsősorban futok és aerobikozom. Egyik sport sem az ízületkímélő tulajdonságáról híres... Szerencsére nem fáj semmim, nincs panaszom. (Leszámítva a hosszú megterhelő futások utáni "na, most érzem a térdem!" érzéseket.) Csecsemőkoromban csípőficamot diagnosztizáltak nálam, de mivel korán észrevették, sikerült teljesen meggyógyitani. (Bár én ennek tulajdonítom, hogy bizonyos testhelyzetben végzett mozgások során kattog a csípőízületem, úgyhogy ezeket a pozíciókat próbálom elkerülni.)
Szeretném idősebb koromban is élvezni a sportolást. Mit tehetek ennek érdekében?

válasz:
Ízületeink egészségének megőrzése, azok stabilitásának megőrzése kulcsfontosságú, hogy aktívak maradhassunk és "fájdalommentes" életet élhessünk. A gyakori sportolás - egyfajta "túlhasználati" szindrómát okozhat és gyengítheti az egészséges kötőszövetet, porckárosodást okozhat. A kattogó izület mindenképp erre utal.
A glukozamin okos megoldást jelenthet az ízületek regenerálódásának elősegítésére. A glukozaminról kimutatták, hogy megőrzi ízületeink rugalmasságát és egészségét, helyrehozza kötőszöveteinket, és kenést biztosít azok számára.Az intenzív edzés és ismétlődő gyakorlatok, vagy akár az öregedés természetes folyamata hatására bekövetkező sérülések ellen is védelmet nyújt. A glukozamin a hétköznapi ételekben nem igazán fordul elő. A kiegészítőkben található glukozamint tengeri kagylók héjából vonják ki.

Vegyél glukozamint, és egy kúrát csinálj végig. Szedd 2-3 hónapig. A legtöbb kutatás napi 3x500 grammos mennyiséget javasol az ízületi károsodások helyrehozatalának hatékony elősegítésére. Jól hat együtt a C-vitaminnal, együtt segítik a kollagén termelését és kötőszövetekben történő stabilizálását.

Balázs: Squash-hoz milyen edzés javasolt? Nyilván fontos lenne hogy ne merevedjenek le az izmok mint azt sok kondizónál megfigyelhető... Már pár hónap aktív játék után érzem, hogy a bal karom kezd lemaradni a jobbhoz képest :D (full kezdő vagyok az edzés témában)

válasz: Az egyenlotlen vagy féloldali terhelés a gerinc túlterhelodéséhez is vezethet( s ez károsítja a porckorong anyagcseréjét is). Izom egyenlőtlenségeket elkerülendő (muscularis disballance) súlyzós edzés, és streching javasolt. Ám a súlyok túlzott alkalmazása átmenetileg "szögletessé", rosszul koordinálttá tehet. A fallabda mellett űzhetjük a futást, télen a sífutást, valamint az evezést (evezőgép).
Az izmok speciális technikákkal való nyújtása ezzel a mozgástartomány növelése lehetővé teszi a harmonikus és optimális izomműkködésben. A lazítás, regenerálódás miatt jó az úszás kiegészítésként.

Róbert: kérdésem az lenne hogy a piacon annyi a táplálék kiegészítő gyártó mint égen a csillag.Van különbség az egyes gyártók között?Pl.Bsn,pronutrition,biotech?Vagy a Bsn megiscsak bsn marad?Válaszotokat előre is köszönöm!

válasz: Természetesen van különbség a táplálékkiegészítők között. Egyes táplálék-kiegészítőket engedély nélkül árulnak. Van amelyik szintetikus, van amelyik természetes anyagokat tartalmaz (ezek drágábbak, felszívődásuk 90%).
A legjobb minőségűek azok a termékek, amelyeket folyamatosan fejlesztenek, tökéletesítenek. A minőségi ugrást a fogyasztók véleménye is tükrözi. A túl olcsó terméket csak olcsó alapanyagból tudják előállítani. A drága sem feltétlenűl olyan jó, meglehet a márkanév lendít az áron. Minnél jobb minőségű, átfogóbb hatókörű termékeket kell választani, körültekintőnek kell lenni a válsztásnál!

Tibor: Érdekelne, hogy visszér panaszokkal küszködő embereknek milyen jellegű sportmozgás ajánlott, valamint milyen wellness szolgáltatások alkalmasak a tünetek enyhítésére?
Előre is nagyon köszönöm!

válasz: Okok: örökletes családi hajlam, mozgáshiány, túl sok állás v. ülés, ballasztanyagokban szegény és az anyagcserét megterhelő táplálkozás, elhízás, öregedés

Védekezés: lábszár izomzatának edzése, lábak felpócolása, hideg víz, helyes táplálkozás, súlyfelesleg leadása

Kerülendő sportok: body building, a súlyemelés, az intenzív futás, illetve az állandó ugrálással, megerőltető, kimerítő, súlyokkal végzett tornák.

Kiemelkedően jók a vízisportok (hideg víz, víznyomás, lábmozgás, vízszintes testhelyzet), séta, kerékpározás, mely szintén megmozgatja a láb izompumpáit így elősegítve a visszerek kiürülését.
Valamint a visszértorna, amely egy speciális gyógytorna, az alsó végtagi pangás ellenes gyakorlatok sorozata, mely során fekvő testhelyzetben a bokák, lábak mozgatása, a szív szintje felé emelése segíti a vénák kiürülését.

Róbert: A kovetkezo lenne a kerdesem.
Kajálláasal lenne némi problémám:-(Napi 2gramfehérje per testsúly ugye?Aszénhidrat meg napi 3gramm per testsuly.Ugye?Szoval a fehérjéket a felét, 78 kg vagyok 78 grammot por formájában,amasik felét növényi illetve állati fehérjéből kellene bevinnem ugye?Ha napont a megeszek 1 túrót 250gramm abban lehet 40gramm ferhérje az sokat segit ugye?Mert egyetemista vagyok és nem nagyon tudok odafigyelni mit egyek.Tudnátok ebben segiteni a kajálásban hogy kezdjem el.szénhidtratokrol nem is beszelve pffuu ennyi mindent kell szamolni?Mennyit egyek miböl.?
Hogy oldjam meg ezt a dolgot?Mindenképp szerezzek egy konyhai mérleget ?Azt hallottam hogy hiaba szedem a táplálek kiegészítöket ha a táplálkozásom nincs rendben!Várom leveleteket!
Nagyon megköszönném!

Erre a kérdésre Szabó Zoltán dietetikus válaszol: Mivel a kérdésed a táplálkozásra vonatkozik, (és Zita megkért, hogy válaszoljak) talán én is segíthetek.
Az energia, fehérje, zsír, szénhidrát bevitelét mindenkinek saját igényeinek figyelembe vételével szoktuk megadni. Nyilván, hiszen számtalan tényező befolyásolja ezeket az értékeket (pl.: alap anyagcsere, edzésszám, foglalkozás, nem, kor, testsúly, foglalkozás stb), ezért nem szoktunk általános ajánlásokat megfogalmazni, ez ügyben érdemes lenne szakemberrel beszélni.
A táplálék kiegészítő porokkal kapcsolatban elfogult vagyok (negatív irányban). Érdemes lenne tisztába kerülni a limitáló aminósav fogalmával minden sportolónak. Ez egy olyan fogalom, amit a következő -képpen definiálunk: Limitáló aminósav, a fehérjéket felépítő aminósavak közül az, amelyik a legkisebb mennyiségben fordul elő bennük. Ez az aminósav megszabja az összes többi aminósav hasznosulását a szervezetben. Ha bizonyos fehérjék(aminósavak) hiányoznak, akkor azok hiányában a többi aminósav "elég" és fölöslegesen terheli a szervezetet (főleg a veséket!!!) - nagyon leegyszerűsítve.Tehát nem az össz fehérje bevitel a döntő a hasznosulás szempontjából, hanem a bevitt fehérje minősége, azaz, hogy milyen aminósavakat és mekkora mennyiségben tartalmaz.
A szénhidrátok kapcsán a glikémiás index fogalmára hívnám fel a figyelmet, amelynek fontosságának részletes tárgyalásába azért nem kezdek bele, mert akkor ez a válasz sokkal, de sokkal hosszabb lenne, minthogy bárki is elolvasná.
És még egy tulajdonság a szénhidrátokkal kapcsolatban: a szénhidrátok mennyiségi és minőségi jelenléte szintén hatással van a fehérjék hasznosulására. Ennek részletezése szintén hosszadalmas lenne.
Én azt tanácsolom Önnek, ha komolyan gondolja a sportot és az egészséges életmódot, főleg az utóbbit, keressen fel hiteles, szakavatott és kompetens embert (dietetikus, gyógytornász stb).
Remélem, tudtam némi támponttal szolgálni.
További jó egészséget kívánok!

Renáta: szeretném megérdeklődni, hogy a csípőről az úszógumit milyen gyakorlatokkal lehet eltüntetni?

válasz: A derékon és a csípőn éppúgy mint a hason lévő felesleg elsősorban, 70%-ban a táplálkozáson múlik, diéta, és heti 3-4 aerob mozgás.

Éva: Segítséget szeretnék kérni, hogy a tricepsz izmot milyen gyakorlatokkal (milyen ismétlésszámmal) lehet hatásosan formálni, erősíteni (elsősorban otthon is végezhető gyakorlatok érdekelnének), mert sajnos az "integetőizmom" nem akar eltűnni. Köszönöm a segítséget.

válasz: Tolódzkodás két pad között
Ennél a gyakorlatnál nagy terhelést kap a tricepsz (belső fej, külső fej, hosszú fej), a kampóizom, a vállizom első feje, és a nagy mellizom alsó-külső része.

A gyakorlat végrehajtása
Állíts két edzőpadot egymással párhuzamosan körülbelül egy méter távolságra.
Az egyik padon támaszkodj meg magad mögött vállszélességben, a másik padra tedd a sarkaidat. Amelyiken a lábad van, lehetőleg kicsit magasabb legyen.
Karjaid legyenek teljesen nyújtva, feneked legyen a pad szélénél; a felső tested a lábaiddal 90 fokos szöget zárjanak be.
Lassan engedd magadat a két pad közé amennyire csak tudod úgy, hogy közben a könyökeid hátrafelé hajoljanak be.
Az alsó holtponthoz érve berugózás nélkül nyomd vissza magad egészen addig, míg vissza nem érsz a kiinduló helyzetbe, ahol a karjaid ismét nyújtva vannak.

Ennél a gyakorlatnál a magas ismétlésszám alkalmazása célszerű, végezz belőle annyi ismétlést, amennyit bírsz.

Lórugás
Ez a mozgás csaknem kizárólag a háromfejű karizmot építi.
A gyakorlat végrehajtása:
Előrehajolva támaszkodj egyik kezeddel egy pad végére és másik kezedben tarts egy egykezes súlyzót.
Könyöd tartsd magasan, de stabilan, egyenesítsd ki az alkarod, nyomd vissza a súlyzót kissé felfelé. Csak az alkaroddal végezd a mozgást.

Edit: Az én kérdésem az,hogy mi a legjobb mozgás,ami szállkásít,zsírégető és otthon el lehet végezni?
Előre is köszönöm a választ!

válasz: Napi egy óra intenzív gyaloglás, vagy könnyű kocogás. Vagy a parkban, akár egy futópadon. Mellé egy kis L-karnitin és helyes étkezés.

Szilvia: Régen rengeteget sportoltam,de az utóbbi
időben eltunyultam,és ez az alsó hasrészemen,a belső combomon és a karomon látszik meg.Szeretném visszakapni önmagam,ezért lejárok kondizni,de nem tudom pontosan,hogy mik azok a gyakorlatok,amik kifejezetten ezeknek a részeknek a lefogyasztására alkalmas.Nem vagyok a diéta meg a fogyókúrák híve,inkább a mozgásban hiszek,de ha van jó étrendi tippetek a kondi mellé azt elfogadnám.
Előre is köszönöm !

válasz : Az első és legfontosabb a diéta A zsírrétegtől megszabadulni DIÉTÁZÁS nélkül NEM lehet! Helyi zsírégetés nincs. Azaz ha valaki a hasizmait (vagy a derekát, vagy a combját, vagy a felkarját, vagy a tokáját) edzi hosszú órákon át, attól az edzett "problémás" területen (tehát a hasán, a derekán, a combján, a tricepszén vagy a tokáján) lévő zsírréteg még NEM tűnik el.
HELYI ZSÍRÉGETÉS (szike nélkül) NEM LÉTEZIK! A genetikai kód alapján egyenletesen, azaz mindenhonnan válogatás nélkül mobilizálja és használja fel. Szomorú, de a "problémás" területek genetikailag kódoltak, és CSAK A KITARTÓ DIÉTA segít a megoldásukon.
Zsírt a szervezetünk AKKOR és CSAK AKKOR "tüntet el", ha kalóriadeficitbe kerülünk.

Az aerob testmozgás (mint például az intenzív séta, kocogás, futás /nem sprint/, kerékpározás, lépcsőzés, evezés, stb.)növeli az egész test zsírszövetének zsírbontását . Az ilyen mozgás a nagyobb izmokat (láb, hát) mozgatja meg, és csak ezek képesek olyan mennyiségű kalória elégetésére, ami számottevően hozzájárul a zsírok lebontásához.