Tel.: +36 30 2352 702 E-mail: zitasport@gmail.com  
     
 



GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK


Róbert: kérdésem az lenne hogy a piacon annyi a táplálék kiegészítő gyártó mint égen a csillag.Van különbség az egyes gyártók között?
Pl.Bsn,pronutrition,biotech? Vagy a Bsn megiscsak bsn marad? Válaszotokat előre is köszönöm!

válasz: Természetesen van különbség a táplálékkiegészítők között. Egyes táplálék-kiegészítőket engedély nélkül árulnak. Van amelyik szintetikus, van amelyik természetes anyagokat tartalmaz (ezek drágábbak, felszívődásuk 90%).

Renáta: szeretném megérdeklődni, hogy a csípőről az úszógumit milyen gyakorlatokkal lehet eltüntetni?

válasz: A derékon és a csípőn éppúgy mint a hason lévő felesleg elsősorban, 70%-ban a táplálkozáson múlik, diéta, és heti 3-4 aerob mozgás.

RIASZTÓ ADATOK
A magyar lakosság egészségi állapota

Egy ország lakosságának egészségi állapotát a társadalmi-gazdasági tényezők jelentősen befolyásolják. A magyar lakosság egészségi állapota nemzetközi összehasonlításban rendkívül kedvezőtlen, amely visszahat az ország gazdasági teljesítményére, versenyképességére. A népesség kedvezőtlen egészségi állapota az életesélyekben meglévő földrajzi és társadalmi különbségekkel is magyarázható.

Hazánk demográfiai helyzetére jellemző, hogy a halálozások száma 1981 óta több mint 760.000-rel meghaladja a születések számát.





Házisárkány otthoni edzése / blog /
2010. július 12., hétfő
Itthoni edzés -Szőke Zitával . Indul!!!!












Zita nyerte az
aerobik-Megasztárt

Sport-, szabadidős- és rekreációs tevékenység Magyarországon

Magyar Szabadidő Szövetség konferenciáján a szabadidősporttal való kérdésekkel foglalkozva az alábbi magyarországi adatról számolt be: "A felnőtt lakosság mindössze 9% - a mozog heti 2 alkalommal legalább félórányit."



Domonkos Zsolt Táplálkozási Tanácsok Felsőfokon című könyve, kapható nálam!





Ha többet akarsz tudni:
- A táplálék-kiegészítőkről
- A sporttáplálkozásról
- A diétákról, fogyókúrás módszerekről
- A folyadékfogyasztásról
- A legális és tiltott teljesítményfokozásról
- A betegségek megelőzéséről és leküzdéséről
Mindezt egy könyvben megtalálod. TÁPLÁLKOZÁSI TANÁCSOK FELSŐFOKON
A könyv akciós bevezető ára: 3000Ft

Telefon 06-30-2352-702
E-mail: zitasport@gmail.com



 

 

 
  ÉLETSTÍLUS

4 egyszerű megoldás a gyomrosodás és pocakosodás ellen

Sokan hajlamosak összekeverni az elhízást a gyomorfal kitágulásával. Sok esetben az érintett személy fogyókúrába kezd, még akkor is, amikor mindössze a gyomorfalának kitágulása okozza az esztétikai problémákat.

Pedig önmagában ennek a problémának a megszüntetése látványosan megváltoztatja az illető esztétikai megjelenését. A vállak felemelkednek és kiszélesednek, a mellizomzat kiemelkedik és előredomborodik. Emellett a gerinc alsó részét a kitágult gyomor nem "húzza" előre, így az felveszi a megfelelő szöget, megszüntetve ezzel a rossz tartás miatti, esetlegesen fennálló alsó háti fájdalmakat és az idő előtti kopást. Az étkezésekkor helyreáll az a természetes szabályozás, hogy az illető még "időben", a kellő mennyiségű étel elfogyasztásakor érezze a teltségérzetet, elkerülve így a "túlevés", azaz a gyomortágulás kockázatát.

Minden nap annyit egyél, amennyi jól esik, de egyetlen alkalommal se edd magad tele
Mivel az emésztéshez a gyomornak szüksége van (önmagán belül) üres térre és hullámzó mozgásra, ezért amennyiben teljesen tele van, úgy kénytelen kismértékben kitágulni ahhoz, hogy ezt rendben elvégezze. Amennyiben az így kitágult gyomornak nincs elegendő ideje összehúzódni, vagyis még az összehúzódása előtt ismét "teletöltjük", úgy a már egyszer kitágult gyomor további tágulásra kényszerül. Ennek a folyamatnak rendszeres ismétlődése idővel olyan mértékű tágulást okoz, ami a gyomorfal "elernyedésében", illetve gyomrosodásban és pocakosodásban nyilvánul meg.

Megoldás

Ezt a kitágulást úgy tudod a legkönnyebben elkerülni, ha az egy napi ételmennyiségedet olyan kicsi adagokra osztod fel, amik csak maximum 50-70% ig telítik a gyomrodat. Ez a kis adagokra való bontás a bevitt napi ételmennyiségedtől függően, akár 2-3 óránkénti étkezést is jelenthet. A kis adagokra való bontás további előnye, hogy elkerülhetőek azok a helyzetek, amikor a napközben kimaradt étkezések olyan mértékű éhséget okoznak, amit csak egyszerre nagy mennyiségű élelemmel lehet kompenzálni (sajnos legtöbbször a nap végén, azaz este).

Naponta egyszer mindig hagyj legalább 12 óra szünetet két étkezés között
A napközben esetlegesen "túltágult" gyomornak időre van szüksége az összehúzódáshoz, ami normál esetben (amennyiben még nincs tartósan kitágulva) minimálisan legalább 12 óra.

Megoldás

Ezt az időt legkönnyebben az alvásidőben biztosíthatod. Például ha reggel 08-kor eszel elsőnek, akkor este 20 óra előtt egyél utoljára.

Edzések alkalmával fordíts kiemelt figyelmet a hasizmodra
Mivel a hasizom "köti össze" a felsőtestet és alsótestet, ezért annak "ereje" nem maradhat el a többi testrésztől. Gyakorlatilag hiába kiemelkedően erős a felső vagy az alsótested, ha a kettőt összekötő hasizom gyenge, úgy bizonyos helyzetekben "elértékteleníti" a többi testrész erejét (pl. ha olyan helyzetbe kerülsz, amikor fel kéne húznod az alsótested mellmagasságig).

Megoldás

Tehát attól függetlenül, hogy a hasizom is csak egy a sok izomcsoport közül, mindenképpen érdemes minden edzést, erőteljes hasizomgyakorlatokkal befejezni. Amennyiben nem minden edzésed végén végzel hasizomgyakorlatokat, úgy a legoptimálisabb elsősorban a hátizomzat edzése, másodsorban a lábizomzat edzése utánra időzíteni.

Ne add fel a vágyaidat (ez sajnos nem könnyen betartható, de mindenképpen érdemes törekedni rá)
Pszichoszomatika (test-lélek kölcsönhatásait vizsgáló irányzat) megfigyelései alapján a férfiak pocakosodása-gyomrosodása akkor kezdődik, amikor valamely régi és mély vágyuk "elengedését-feladását" elkezdik.
Nőknél pedig a gyomrosodás akkor kezdődik, amikor elkezdenek "elfáradni-belefáradni" a fennálló élethelyzetbe. Természetesen kompromisszumok és másokra való tekintet nélkül, nem lehetséges kiegyensúlyozottan élni, de mindenképpen törekedjünk arra, hogy legrégebbi (általában már gyermekkorban kialakuló) vágyainkat és álmainkat ne hagyjuk véglegesen "elveszni". A kompromisszumok nem jelenthetik a legmélyebb vágyaink feladását, mindössze csak annyit, hogy annak megvalósítását a jelenlegi élethelyzetünkhöz igazítjuk. Az "elfáradás-belefáradás" elkerülése talán még ennél is nehezebb feladat, hisz itt az előzőnél is nagyobb szükség van mások együttműködésére, "támogatására".