Tel.: +36 30 2352 702 E-mail: zitasport@gmail.com  
     
 



GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK


Róbert: kérdésem az lenne hogy a piacon annyi a táplálék kiegészítő gyártó mint égen a csillag.Van különbség az egyes gyártók között?
Pl.Bsn,pronutrition,biotech? Vagy a Bsn megiscsak bsn marad? Válaszotokat előre is köszönöm!

válasz: Természetesen van különbség a táplálékkiegészítők között. Egyes táplálék-kiegészítőket engedély nélkül árulnak. Van amelyik szintetikus, van amelyik természetes anyagokat tartalmaz (ezek drágábbak, felszívődásuk 90%).

Renáta: szeretném megérdeklődni, hogy a csípőről az úszógumit milyen gyakorlatokkal lehet eltüntetni?

válasz: A derékon és a csípőn éppúgy mint a hason lévő felesleg elsősorban, 70%-ban a táplálkozáson múlik, diéta, és heti 3-4 aerob mozgás.

RIASZTÓ ADATOK
A magyar lakosság egészségi állapota

Egy ország lakosságának egészségi állapotát a társadalmi-gazdasági tényezők jelentősen befolyásolják. A magyar lakosság egészségi állapota nemzetközi összehasonlításban rendkívül kedvezőtlen, amely visszahat az ország gazdasági teljesítményére, versenyképességére. A népesség kedvezőtlen egészségi állapota az életesélyekben meglévő földrajzi és társadalmi különbségekkel is magyarázható.

Hazánk demográfiai helyzetére jellemző, hogy a halálozások száma 1981 óta több mint 760.000-rel meghaladja a születések számát.





Házisárkány otthoni edzése / blog /
2010. július 12., hétfő
Itthoni edzés -Szőke Zitával . Indul!!!!












Zita nyerte az
aerobik-Megasztárt

Sport-, szabadidős- és rekreációs tevékenység Magyarországon

Magyar Szabadidő Szövetség konferenciáján a szabadidősporttal való kérdésekkel foglalkozva az alábbi magyarországi adatról számolt be: "A felnőtt lakosság mindössze 9% - a mozog heti 2 alkalommal legalább félórányit."



Domonkos Zsolt Táplálkozási Tanácsok Felsőfokon című könyve, kapható nálam!





Ha többet akarsz tudni:
- A táplálék-kiegészítőkről
- A sporttáplálkozásról
- A diétákról, fogyókúrás módszerekről
- A folyadékfogyasztásról
- A legális és tiltott teljesítményfokozásról
- A betegségek megelőzéséről és leküzdéséről
Mindezt egy könyvben megtalálod. TÁPLÁLKOZÁSI TANÁCSOK FELSŐFOKON
A könyv akciós bevezető ára: 3000Ft

Telefon 06-30-2352-702
E-mail: zitasport@gmail.com



 

 

 
  ÉLETSTÍLUS

KATTOGÓ AGGODALMAK

Kattognak a vállaid, térdeid, amikor sportolsz? Vajon aggódnunk kell-e miatta?

Az ujjak ropogtatása nem annyira rossz, mint ahogyan az emberek gondolják. Nem vezet izületi gyulladáshoz, de a gyakori ropogtatás megnyújtja az izületeket és csökkenti a szorítás erejét (!). A ropogás akkor keletkezik, amikor az izületben található folyadékban a buborékok szétpukkannak.
A kattogó izület általános jelenség szinte mindenkinél, aki edz.

A vállban pattogást általában a forgató izom ínszalagjai okozzák, amikor a csontokon átsiklanak. A váll pattogását csökkentheted megfelelő bemelegítéssel és a forgatóizom megerősítésével.

Az örlő hang a térdedben a térdkalács alatt elhelyezkedő porc elpuhulása miatt van. Csökkentheted a térdből jövő kellemetlen ropogást, ha kis ívű mozgásokat végzel és nem hajlítod be a térded 90°-nál jobban az olyan gyakorlatoknál, mint a guggolás és a lábtolás.

Nagy általánosságban véve azt lehet mondani, hogy az izületek kattogása és pattogása nem ad okot komoly aggodalomra, kivéve, ha fájdalmat is érzel, vagy úgy találod, hogy csak korlátozott terjedelmű mozgást tudsz végezni. Azt javaslom, hogyha az izületeid fájnak vagy merevek, menj el orvoshoz. Talán egy röntgenfelvételre vagy MMRI-re is szükség lesz ahhoz, hogy a mögöttes okokat feltárhassák, amelyek lehetnek izületi sérülések, szalagsérülések vagy izületi gyulladások.

Néhány tipp: (Dr. Erbszt András ortopéd sebész-gerinc specialistától)
Futás:
10 százalékot meghaladó testsúlytöbbletnél válasszuk inkább a kerékpárt vagy a Nordic Walking-ot.
Használj a talajviszonyoknak megfelelő futócipőt!
Kiegyenlítő sport:Az alsó végtag izmainak a megerősítése és az állóképesség fokozása a cél futáskor, de semmiképpen nem elhanyagolható az izmok nyújtása és rugalmasságának megőrzése.
Kerékpár, lovaglás, sífutás, ugrókötelezés, súlyzós lábedzések zsírégető aerobik órák, pilates, joga, strecching is javasolt!

Kerékpározás:
Hátfájósok is biciklizhetnek, de figyeljenek a kormány beállításra, hogy ne görnyedjenek tekerés közben! Kiegyenlítő sport: A vádli, a comb, a térdízület és az alsó hátszakasz megerősítésére szolgáló súlyzós gyakorlatok: felhomorítás, lábujjhegyre emelkedések, lábnyújtások és hajlítások.
Kondi aerobik és zsírégető órák.

Tenisz, fallabda:
A bemelegítés elengedhetetlen! Súlyzós és kardió gyakorlatok, aerobik, úszás, streching ajánlott!
7-től 77 éves korig bárki elkezdheti.

Úszás:
Ha tehetjük, ússzunk meghatározott távot egymás után minden úszás nemben, így érhetjük el a szimmetrikus terhelést. Kiegyenlítő sport: Felső és alsó végtagok megerősítése, guggolások, stepp aerobik, lábsúlyok használata javallott.

Síelés:
Fontos tudni, hogy a síelés erősen igénybe veszi az izmainkat, ezért már októbertől érdemes fokozatosan felkészülni a télre. Edző segít sportágspecifikus edzésterv kialakításában. Kiegyenlítő sport:Guggolások, zsírégető és stepp aerobik, speciális síaerobik órák.

Önvédelmi és a küzdősportok :
Kiegyenlítő sport: Súlyzós edzés - egész testre!
A helyes eséstechnika kiválóan használható a hétköznapi élet botlásainál.
Az egész testet intenzíven átmozgató sport, átlag feletti erőt és állóképességet biztosit a rendszeresen végzőknek.

Szóval edzd magad sokoldalúan, hogy egészséges maradj!