Tel.: +36 30 2352 702 E-mail: zitasport@gmail.com  
     
 



GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK


Róbert: kérdésem az lenne hogy a piacon annyi a táplálék kiegészítő gyártó mint égen a csillag.Van különbség az egyes gyártók között?
Pl.Bsn,pronutrition,biotech? Vagy a Bsn megiscsak bsn marad? Válaszotokat előre is köszönöm!

válasz: Természetesen van különbség a táplálékkiegészítők között. Egyes táplálék-kiegészítőket engedély nélkül árulnak. Van amelyik szintetikus, van amelyik természetes anyagokat tartalmaz (ezek drágábbak, felszívődásuk 90%).

Renáta: szeretném megérdeklődni, hogy a csípőről az úszógumit milyen gyakorlatokkal lehet eltüntetni?

válasz: A derékon és a csípőn éppúgy mint a hason lévő felesleg elsősorban, 70%-ban a táplálkozáson múlik, diéta, és heti 3-4 aerob mozgás.

RIASZTÓ ADATOK
A magyar lakosság egészségi állapota

Egy ország lakosságának egészségi állapotát a társadalmi-gazdasági tényezők jelentősen befolyásolják. A magyar lakosság egészségi állapota nemzetközi összehasonlításban rendkívül kedvezőtlen, amely visszahat az ország gazdasági teljesítményére, versenyképességére. A népesség kedvezőtlen egészségi állapota az életesélyekben meglévő földrajzi és társadalmi különbségekkel is magyarázható.

Hazánk demográfiai helyzetére jellemző, hogy a halálozások száma 1981 óta több mint 760.000-rel meghaladja a születések számát.





Házisárkány otthoni edzése / blog /
2010. július 12., hétfő
Itthoni edzés -Szőke Zitával . Indul!!!!












Zita nyerte az
aerobik-Megasztárt

Sport-, szabadidős- és rekreációs tevékenység Magyarországon

Magyar Szabadidő Szövetség konferenciáján a szabadidősporttal való kérdésekkel foglalkozva az alábbi magyarországi adatról számolt be: "A felnőtt lakosság mindössze 9% - a mozog heti 2 alkalommal legalább félórányit."



Domonkos Zsolt Táplálkozási Tanácsok Felsőfokon című könyve, kapható nálam!





Ha többet akarsz tudni:
- A táplálék-kiegészítőkről
- A sporttáplálkozásról
- A diétákról, fogyókúrás módszerekről
- A folyadékfogyasztásról
- A legális és tiltott teljesítményfokozásról
- A betegségek megelőzéséről és leküzdéséről
Mindezt egy könyvben megtalálod. TÁPLÁLKOZÁSI TANÁCSOK FELSŐFOKON
A könyv akciós bevezető ára: 3000Ft

Telefon 06-30-2352-702
E-mail: zitasport@gmail.com



 

 

 
  EDZÉSTIPPEK

IZOMLÁZ


Ha rég nem sportoltál, az első edzéseket követő napon, de legkésőbb 48 órán belül, bizonyos fokú fájdalom jelentkezik megdolgoztatott izmaidban. A közhiedelem az izomláz érzetéért a tejsavat teszi felelőssé. Testedzés során ugyanis a szervezetbe jutó oxigén mennyisége nem elegendő ahhoz, hogy az izom számára energiaforrásként szolgáló glükóz teljes lebontását lehetővé tegye. Ilyenkor anaerob, azaz oxigénhiányos glükózbontás következik be, melynek végeredményeként tejsav keletkezik. Korábban úgy vélték, hogy az izomszövetben lévő tejsav az, ami irritálja a fájdalomreceptorokat, és ez kelti az izomláz-érzetet.

Fájdalmas mikrorepedések

Manapság azonban már nem a tejsavat tartják az izomláz elsődleges kiváltó okának, a fájdalom kialakulásában legalább ekkora szerepük van a hirtelen terhelésre bekövetkező izom-mikrorepedéseknek is.

Az izom megterhelő igénybevétele során ugyanis a rostok feszülnek, húzódnak, és a körülöttük lévő vékony hártya helyenként beszakadhat. Ennek következtében kalcium áramlik az izomrostokba, és azok helyenként tartósan összehúzódnak. Ezzel egyidőben - csakúgy, mint bármely szövet sérülése esetén - helyi gyulladás alakul ki az izom területén, és az immunrendszer odaáramló sejtjei által termelt anyagok némelyike szintén ingerli a fájdalomérzet kiváltásáért felelős receptorokat.

Rádolgozni vagy pihentetni?

A régi vágású edzők a "dolgoztasd meg jobban" elvet vallják. Tény hogy, az izom finom nyújtása, újraterhelése hatékony lehet, mert ez segít a tartósan összehúzódott rostok ellazításában.

A gyulladásos folyamatok és a mikrosérülések miatt viszont foglalkozni kell a fájdalom enyhítésével is. A hirtelen felszabadult anyagcseretermékek kiürülése gyorsul a meleg vizes fürdőtől, szaunától, meleg vizes borogatástól. A különböző sportkrémek és a masszázs is gyorsítja a folyamatot.

Az izomláz elkerülhető!

A bemelegítést sokan úgy képzelik, hogy némi helyben futás után, végeznek pár karkörzést, törzsdöntést, és kezdődhet az edzés. Pedig a szervezeted igazán akkor tud felkészülni a rá váró megterhelésre, ha tested átmozgatására rászánsz legalább 10-20 percet.

Ha az edzésed célja az izomépítés, alkalmanként csak két, maximum három izomcsoportot dolgoztass meg (például kar, váll, has). Mielőtt ugyanazokat az izomcsoportokat legközelebb munkára fognád, hagyj három nap szünetet. Ez idő alatt más izmokat persze edzhetsz, de mindig tartsd be a regenerációs időt.

Ha olyan sportot űzöl, amely minden izmod megmozgatja, - ilyen a gimnasztika vagy a lovaglás -, a terhelés erősségétől függően, két edzés között szükség van 1-2 nap pihenésre.

Sport után a levezetés épp olyan fontos, mint a bemelegítés. A megfeszült izmoknak nyújtásra van szükségük a regenerálódáshoz. Ennek hossza ismét 10-20 perc. Ilyenkor az intenzív megterhelés következtében felszabadult anyagcsere-végtermék nagy része kiürül izmaidból.

ÉTELEK IZOMLÁZ ELLEN
Egyes ételek sportolás előtt 1-2 órával való fogyasztása csökkenti az izomláz kialakulásának esélyét. Hogy a tejsav hatását ellensúlyozd, fogyassz lúgosító élelmiszereket: ilyen például a bab, a borsó, az őrölt pirospaprika, a lencse, a szójaliszt, a tofu, az olíva olaj vagy a kókusz olaj.